2013-01-27
   
Péntek óta különös hír járja be a magyar sajtót: az Utazó magazin a biztravel.de cikkére hivatkozva számolt be egy lehetséges Malév-utód tervezett indulásáról. Bár egy új magyar légitársaság létrejötte valóban fontos lenne, a Hungarian World Airways egyelőre csak a terveiről számol be.

A Hungarian World Airlines angol nyelvű weboldala szerint a céget tavaly szeptemberben alapították magyar és európai légiközlekedési tapasztalatokkal rendelkező szakemberek. Céljuk egy utas-központú, hatékony légitársaság alapítása, amely magas sztenderdeket állít fel a kiszolgálásban, és 2013-ban tervezik az indulást, hogy 2014-ben már leányvállalataik Afrikában, Ázsiában és Ausztráliában is elstartolhassanak. Ugyanakkor szeretnének 4 kontinensen 60 desztinációt kiszolgálni napi vagy napi többszöri járatokkal, 3 európai és két egyesült államokbeli hubról. Az utasok feladott poggyászkeretét meglepően nagyvonalúan kezelik, a turistaosztályon 25 kg, businessen 35 kg a súlyhatár, a hosszú távú járatok esetében turistaosztályon két, összesen maximum 55 kg-os, a businessen 3, összesen 65 kg-os, a first classon 3, maximum 75 kg-os bőrönd engedélyezett.

A cégbírósági bejegyzés szerint a 2012. novemberében bejegyzett Magyar Légiutak a Világra Zrt. (angolul Hungarian World Airways Inc.) székhelye Sóskúton található, jegyzett tőkéje  11,7 millió forint. A weboldalon Csiky László elnök mellett másik kapcsolattartóként a cég igazgatóját, Sumit Mitrát tüntetik fel, az ő telefonszáma az Egyesült Arab Emirátusokban cseng ki.

Az Utazó magazin idézi az osztrák „Aero Telegraph”-ot is, amely lap szerint Csiky otthonosan mozog a légitársasági berkekben. Dolgozott a Malévnál, station managere volt az Austrian Airlinesnak és a Közlekedési Minisztérium alkalmazottja is volt. Továbbá alapítója volt az ABC Air Hungary teherszállító társaságnak, de az 2010-ben, 12 év működés után, megszüntette tevékenységét.

Értesüléseik szerint a társaság vezetői között van a Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért ügyvivője, Lévai Péter is, aki még szeptemberben egy sajtótájékoztatón előre vetítette, hogy az új magyar légitársaság 2013 márciusában akár el is startolhat, ha az arab, ázsiai és európai befektetők biztosítani tudják az induláshoz szükséges 640 millió eurót.

Az Utazó felvette a kapcsolatot Csiky Lászlóval, aki elmondta, hogy a hír igaz is, meg nem is. Valóban tervezik a légitársaság elindítását, de nem áprilisban – ami a légitársaság világát ismerve, a szükséges engedélyek (például leszállási engedélyek) megszerzését tekintve amúgy is illúziónak tűnne, hanem később. Egy biztos, mondta Csiky László: 2013-ban indulunk. Szavai szerint a légitársaságban az állam semmilyen formában nem képviselteti magát, magyar kis és középvállalkozások pénzéből és külföldi forrásokból valósul meg a projekt. Valamikor 2013-ban…

Kérdés persze, hogy mi lesz az államközi egyezményekhez kötött repülési jogokkal (amelyeket nemrég nyert el a Wizz Air) és a további szükséges engedélyekkel, illetve, hogy sikerül-e előteremteni az induláshoz szükséges, forintban számolva közel 200 milliárdnyi összeget…

forrás: Turizmus Panoráma Bulletin

Írd meg a Véleményed