Végre léptek a magyar hatóságok is a felháborító nyári poggyászkezelési gyakorlat és utasfelvételi mulasztások ellen, és Budapest Főváros Kormányhivatala mintegy 100 millió forint bírságot szabott ki a Ryanair, míg 25 millió forintot a Wizz Air repülőtársaságok számára.

György István fővárosi kormánymegbízott nyilatkozata szerint július, illetve augusztus végén indítottak eljárást mindkét repülőtársaság ellen. A Ryanair esetében 2, Las Palmas repülőterére közlekedő járat volt az ügyben érintett. Az egyik esetben az utasoknak kizárólag az érkező reptéren hozták tudomására, hogy nem mindenkinek a csomagját szállították a célállomásra, több feladott poggyász is Budapesten maradt. A másik esetben a már a gép fedélzetén lévő bizonyos csomagokat kellett kipakolniuk az utasoknak, túlsúlyra hivatkozva, vagy leszállnia annak, aki a csomagja nélkül nem akart utazni. A Wizz Air eseteiről nem kerültek napvilágra konkrétabb információk.

A vizsgálat elhúzódott, mivel az érintett repültársaságokat többször is meg kellett keresni, egyikük pedig határidő-hosszabbítást is kért. A Ryanair és a Wizz Air esetében is egyértelműen megállapításra került a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat. A kiszabott bírságok összegében azért az eltérés, mert a Ryanair súlyosabb és több embert érintő szabálytalanságot követett el.

Az is kiderült, hogy a magyar hatóságok 200 vizsgálatot végeztek el eddig, ezek 75 %-a járatkésés, 20 %-a visszautasított beszállás, míg 5 %-a  járatkimaradás miatt indult.

A Ryanair ellen egyébként Frankfurtban a légi utasok jogait védő német Flightright fogyasztóvédelmi portál is bírósági keresetet nyújtott be augusztus 14-én.

forrás: turizmus.com

Írd meg a Véleményed